sunnuntai 16. heinäkuuta 2017

Rauhallinen loma Naantalissa

Meidän vanhempien Naantaliloma on nyt ohi. Lapset pärjäsi mainiosti mummin ja papan luona koko viikonlopun. Ja me vanhemmat nautittiin parisuhdeajasta ihan täysillä.
Lähdettiin 12 aikaan ajelemaan mummin luota kohti Naantalia. Perillä oltiin yhden jälkeen. Ajettiin ensin ympäri keskustaa ja etsittiin ruokapaikkaa, päädyttiin johonkin pitseriaan, missä saatiin mahat täyteen.
Lounaan jälkeen ajeltiin Naantalin kylpylään ja päästiinkin heti kahden jälkeen huoneeseen, vaikka oltiin laitettu saapumisajaksi klo 15. Tämä oli ihana yllätys ja suunnattiinkin heti ensimmäisenä allasosastolle uimaan. Saatiin olla siellä aika rauhassa vain muutama ihminen meidän lisäksi oli altailla. Käytiin kahdestaan turkkilaisessa saunassakin, saatiin jutella ja rentoutua sielläkin, kun muita ei ollut :)
Illalla käytiin syömässä Tammikellarissa ja sieltä lähdettiin kiertämään kylpylää ympäri ja otettiin paljon kuvia. Ruokailun ja kävelyn jälkeen mentiin vielä altaille nauttimaan ja viihdyttiinkin siellä sulkemisaikaan asti.
Lauantaiaamu starttasi jo kuuden aikaan ja mentiin ajoissa aamiaiselle. Sieltä jatkettiin matkaa kävellen Naantalin vanhaan kaupunkiin. Kierrettiin lähes koko vanhakaupunki läpi ja ostettiin tuliaiset Muumimyymälästä. Lopuksi vielä pyörähdettiin kaupassa ja sieltä takaisin kylpylälle, jossa mentiin taas altaille.
Uimisen jälkeen mentiin Tammikellariin pitsalounaalle, oli muuten ihan taivaallisen hyvät pitsat siellä ! Mies varasi meille illaksi buffetpöydän, mutta sitä ennen käytiin vielä pikaisesti uimassa. Buffetissakin ruoka oli todella hyvää ja mitään ei jaksanut edes lisää hakea.
Sunnuntaiaamuna herättiin myös kuuden aikaan ja mentiin aamupalalle heti klo 7. Aamiaisen jälkeen mentiin vielä tunniksi uimaan ja sieltä huoneeseen pakkaamaan ja mummilan kautta kotiin.
Koko reissu oli todella onnistunut. Ilma oli kokoajan aurinkoinen ja lämmin, käveltiin meidän jalat ihan rikki ja käytiin allasosastolla viisi kertaa koko loman aikana. Me molemmat tykästyttiin allasosastoon ja ulko- ja poreallas oli jotain ihan parasta ! Otettiin todella rennosti, istuttiin molempina iltoina aulabaarissa, syötiin hyvin, uitiin paljon ja valvottiin myöhään.
Muistettiin myös kävellä käsikädessä, pussailla ja halailla paljon. Ja altaillakin kun sai olla melkein jokakerta ihan rauhassa niin sai halailtua ja oltua lähekkäin. Oli ihan täydellistä ja tuli niin tarpeeseen meille molemmille. On tuo minun aviomies vaan niin ihanaa seuraa ja oli ihana saada viettää parisuhdeaikaa hänen kanssa. Lapsia kyllä oli ikävä, mutta ei mitenkään erityisesti. Tietysti kyseltiin muutamia kertoja mummilta, että miten menee, mutta hyvin siellä oli mennyt.
Suosittelen kyllä Naantalin kylpylää kaikille ! Mekin suunniteltiin jo uutta reissua niin, että otetaan lapsetkin mukaan. Noiden pienten kanssa kun on kaksi aikuista pitämässä altailla sylissä niin pärjää oikein hyvin. Lastenallastahan siellä ei ole, joten jos uimataidottomia olisi enemmän kuin aikuisia niin saattaisi tulla ongelmia.
Kyllä nyt jaksetaan muutama viikko ilman keittiötä kun ollaan saatu nauttia ja rauhoittua ihan kahdestaan.

Tiia

1. Me oltiin koko perheen kanssa (2 aik.+3lasta) ja kuten mainitsit tuosta allasosastosta niin vähän meillä oli vaikeuksia siellä uimataidottomien kanssa. Mutta muuten oli aivan loistava paikka! Täydellinen juuri tuollaiseen "vanhempien romanttiseen viikonloppuun" :) Nuo sängyt ja aamiainen oli aivan ihanat!

1. Olisi niin kiva viedä lapsetkin tuonne, mutta pitää katsoa, koska tuo lastenaltaan puuttuminen on huono juttu. Mutta tosiaan aikuisten paikkana todella hyvä :)